2 Eylül 2007 Pazar

Olumlu Düşünce için Tutum Örnekleri

(+: Olumlu insan, - : Olumsuz insan)

- Ders çalışamıyorum.
+Ders çalışmak için neler yapabilirim ?

- Çevremden gelen tepkiler beni sinirlendiriyor.
+Çevremin bana karşı oluşturduğu tepkiler nedeniyle kendimi gereksiz yere yıpratıyorum.

- Yıllardır aynı konulara çalışmaktan bıktım.
+Bu seneyi iyi değerlendirirsem bir daha bu sıkıntıları çekmem.

- Eski alışkanlıklarım ders çalışmamı zorlaştırıyor ve beni üzüyor.
+Yeni ve güzel alışkanlıklar kazanabilmem ve kendimi üzmemem için ders çalışmalıyım.

- Ailem bana ders çalışmam konusunda çok baskı yapıyor.
+Ailemin baskısını azltmam için daha fazla ders çalışmalıyım, böylece hem baskıdan hem başarısızlıktan kurtulurum.

- Arkadaşlarım beni çok incitiyor.
+Arkadaşlarımın bana karşı tepkilerini aşırı ön plana alarak kendimi incittim.

- Arkadaşlarım herkesin içinde beni aptal yerine koyuyorlar.
+Hakkımdaki fikirlerini kendi fikirlerimden daha ciddiye aldım ve herkesin böyle davranacağına inandım; kendimi aptal hissettim.

Hiç yorum yok: